De la începutul activității CNIR, în primele 10 luni de mandat (aprilie 2024- ianuarie 2025), conducerea executivă a Companiei a demarat proiecte de autostrăzi și drumuri expres atât de necesare și așteptate. Concret, au fost lansate 7 licitații pentru construirea a 𝟐𝟕𝟎 𝐝𝐞 𝐤𝐢𝐥𝐨𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢 de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 𝟑𝟖 𝐝𝐞 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐥𝐞𝐢 (aprox. 7,6 miliarde Euro). Astfel, pe lângă aprobarea primului buget al companiei, avem în derulare, în diferite etape următoarele:
• 𝟕 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚ț𝐢𝐢 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭𝐞 î𝐧 𝐒𝐄𝐀𝐏 pentru proiectarea și execuția a 270 de kilometri de autostradă și drum expres (5 loturi, cu o lungime de 143 de kilometri pe Autostrada ,,Unirii”-A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, în procedură de depunere sau evaluare oferte.). Celor cinci loturi de pe A 8 li se adaugă contractele pentru construirea Drumurilor Expres Focșani-Brăila, respectiv Bacău-Piatra Neamț.
• 𝟓 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚ț𝐢𝐢 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐬𝐮𝐩𝐞𝐫𝐯𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫ă𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 de proiectare și execuție pentru patru loturi ale Autostrăzii Unirii -A8, respectiv supervizarea pentru Drumul Expres Focșani-Brăila (valoare de peste 300 milioane lei).
• 𝐋𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚ț𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐅𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 ,,Drum de mare viteză București-Giurgiu”.
• 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 î𝐧 𝐝𝐞𝐫𝐮𝐥𝐚𝐫𝐞 pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău.
Pe lângă proiectele proprii ale CNIR, unele obiective au fost preluate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere-CNAIR, mai ales cele concentrate în zona Moldovei, proiecte la care au contribuit atât colegii din CNAIR, cât și ONG-urile direct interesate de dezvoltarea infrastructurii rutiere. ”În continuare, CNIR va prelua și alte obiective majore de infrastructură rutieră, obiective care se vor regăsi în prima strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier a CNIR pe termen lung, mediu și scurt, ce va fi adoptată de către Consiliul de Administrație al CNIR. Și noi, cei de la CNIR, ne dorim să implementăm cât mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie făcute cu responsabilitate tehnică și financiară și cu respectarea termenelor din legislație. Vă asigur că rămân, în continuare, dedicat obiectivului pentru care a fost înființată Compania Națională de Investiții Rutiere și țin cont de toate opiniile exprimate cu bună-credință și în mod constructiv, fără a denatura realitatea.” a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu. (sursa: Compania Națională de Investiții Rutiere)