În cursul acestei luni, Comisariatul Judeţean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vrancea a verificat două magazine Lidl din Focşani. Controlul a făcut parte dintr-o amplă operațiune derulată de ANPC la nivel național. Potrivit CJPC Vrancea, la ambele magazine s-au constatat abateri de la prevederile legale. Comisarii CJPC Vrancea au sancționat contravenţional magazinele, cu o amendă în valoare de 10.000 lei şi 3 avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme. Acestora li s-au adăugat măsuri de încetare a practicilor comerciale incorecte.
Dintre neregulile constatate menționăm:
- Utilizarea, la raionul de brutărie, a unor cuptoare neigienizate, cu resturi grosiere lipite de interiorul acestora, a unor tăvi neigienizate, cu resturi, a unor vitrine de expunere a produselor de patiserie proaspătă cu resturi alimentare grosiere
- comercializarea unor produse neconforme de tipul: legume depreciate calitativ, produse devidate, care nu mai asigură siguranţa produsului, testere de apă de parfum la care nu se putea determina data de minimă durabilitate, respectiv data desigilării
- utilizarea unei practici comerciale înşelătoare, respectiv comercializarea unor produse aflate în imediata apropiere a expirării datei durabilităţii minimale/datei limită de consum, cu reducere de preţ (30%), fără semnalizarea corespunzătoare la raft şi fără informarea completă şi corectă a consumatorilor, amestecate cu celelalte produse cu valabilitate mai mare.
- o altă practică comercială înşelătoare constatată: la comercializarea fructelor şi legumelor, unele legume depreciate erau prezentate consumatorilor drept calitatea I, în timp ce unele dintre fructele comercializate aveau declarate la raft alte ţări de provenienţă decât cele reale, conform etichetelor de pe ambalaje.
„Acţiunile de control vor continua şi în perioada următoare. CJPC Vrancea recomandă comercianţilor să ia toate măsurile pentru respectarea condiţiilor de manipulare, păstrare, depozitare a produselor alimentare, aşa cum au fost recomandate de producători, prin sistemul de etichetare, sau aşa cum sunt prevăzute de reglementările legale specifice, astfel încât să fie eliminat orice risc de depreciere a alimentelor”, anunță Dumitru Dilă, comisar șef adjunct CJPC Vrancea. (sursa: CJPC Vrancea)
Compania Lidl România a transmis ieri un punct de vedere referitor la aceste controale ale ANPC la unitățile sale din țară. ”Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri. Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.”