duminică, ianuarie 12, 2025
AcasăStiri InterneCompetiția de robotică „Dive into Innovation” – un eveniment al inovației și...

Competiția de robotică „Dive into Innovation” – un eveniment al inovației și educației tehnologice la Focșani

Sâmbătă, Muzeul Viei și Vinului din Focșani (fostul Palat al Justiției) a găzduit competiția de
robotică „Dive into Innovation”, o etapă a renumitului concurs First Tech Challenge (FTC). Evenimentul a fost organizat de echipele AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani și CyberLIS76 de la Liceul Teoretic „Ioan Slavici” din Panciu, cu sprijinul Consiliului Județean Vrancea, Primăriei Municipiului Focșani, Primăriei Orașului Panciu,
Inspectoratului Școlar Județean Vrancea și al sponsorilor care susțin activitatea cluburilor de robotică. Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a fost reprezentat de inspectorul școlar general, prof. dr. Livia-Silvia Marcu, și de prof. Daniel Gherasim, inspector de informatică.
Competiția a reunit aproximativ 120 de elevi din județele Bacău, Buzău, Tulcea, Neamț, Brăila și Vrancea, oferind condiții excelente pentru colaborare, competiție și inovație. Județul Vrancea a fost reprezentat de cluburile de robotică AICitizens (Colegiul Național „Al. I. Cuza” Focșani), CyberLIS76 (Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu) și Brickbot (Colegiul
Național Unirea Focșani).

Competiția s-a desfășurat în formatul standard FTC, cu meciuri intense și bine organizate:
-Două alianțe (roșie și albastră), fiecare formate din două echipe, au concurat simultan pe teren, utilizând patru roboți.
-Fiecare meci a avut o durată de 2 minute și 30 de secunde, fiind împărțit în etape:
o Perioada de autonomie (30 de secunde), în care roboții funcționează fără intervenție umană;
o Teleoperarea, când roboții sunt controlați de 2-3 elevi pentru a acumula puncte;
o End-game, o etapă finală în care roboții execută manevre strategice precum parcarea sau agățarea de elementele centrale ale jocului.

Competițiile FTC au ca scop principal încurajarea tinerilor să exploreze și să aplice concepte STEM prin proiectarea, construirea și programarea roboților. România a adus acest concurs în 2016 prin intermediul Asociației NAȚIE Prin Educație și este recunoscută ca lider european și ocupă locul al treilea în lume, după Statele Unite și China. Podiumul competiției „Dive into Innovation” a fost ocupat de următoarele echipe:
Locul I: AICitizens (Colegiul Național „Al. I. Cuza” Focșani)
Locul II: Eu Codez (Piatra Neamț)
Locul III: CyberLIS76 (Liceul Teoretic „Ioan Slavici” Panciu)
Premiul Best Robot Design – Brickbot (Colegiul Național Unirea – Focșani).
Echipele cel mai bine clasate după 3 league meet-uri vor participa la etapa regională care, pentru zona de est, va avea de loc la Piatra Neamț, în perioada 17-19 ianuarie 2025. „Dive into Innovation” a demonstrat încă o dată importanța colaborării între instituțiile educaționale, autoritățile locale și sponsorii comunității. Prin sprijinul oferit de Consiliul Județean Vrancea, Primăria Focșani și sponsori, elevii au avut ocazia să își dezvolte pasiunea pentru tehnologie și inovație, să colaboreze și să exceleze într-un mediu competitiv. (sursa: ISJ Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu