În urma nemulțumirilor exprimate de cetățeni și de primarii mai multor localități din Vrancea referitoare la problemele furnizării apei potabile în sistem centralizat, Compania de Utilități Publice a transmis un răspuns prin intermediul unui comunicat de presă. Reprezentanții CUP Focșani susțin că, la ultimul caz semnalat, cel din comuna Cîrligele, sunt în funcțiune doar 6 din cele 9 puțuri de aducțiune, din cauză că nu corespund toate din punct de vedere al potabilității apei, fiind astfel nesigure pentru uzul uman. De asemenea, conducerea societății spune că are puțini angajați care deservesc un număr mare de clienți. Însă, cea mai mare problemă o reprezintă, mai ales în perioada verii, faptul că abonații sistemului centralizat ar folosi apa pentru irigat și de aceea se înregistrează consumuri foarte mari de apă, peste capacitatea puțurilor. ”Din cauza faptului că în această perioadă secetoasă a anului, apa furnizată prin sistemul public se consumă și în alte scopuri (irigat intens) decât cele specificate de lege (consum casnic), suntem nevoiți ca în aceste localități să asigurăm apă potabilă conform unui program. Aceasta se suprapune peste faptul că tocmai cei din zona de vale consumă apă nejustificat, impietând accesul celor din zona de deal la apa potabilă pentru uz casnic. Pentru edificare, menționăm că, în mod normal, o persoană consumă între 130-150 litri apă/zi, ceea ce corespunde cu un consum înregistrat în această zonă, în perioadele când nu se irigă culturile agricole. Spre exemplu, în satele Blidari, Bonțești, Cîrligele în ultimele 24 h s-au consumat 500 litri apă/persoană, rezultând de aici, fără putință de tăgadă, că în perioada de vară apa este folosită intens la irigat.”, susțin oficialii CUP Focșani. De asemenea, șefii societății resping acuzațiile potrivit cărora ”salariații CUP SA Focșani stau în timpul programului la baruri”. În situația în care s-ar descoperi astfel de cazuri, atunci salariații respectivi vor fi sancționați, conform Codului Muncii.
- Advertisment -