„Cutia cu Bucurie”, ce conține alimente de bază greu perisabile, va ajunge la 50 de familii în dificultate din județul Vrancea, înainte de Crăciun. Aceasta este o nouă campanie realizată de Crucea Roșie Română și Carrefour România, parteneri de bine de peste 10 ani. Campania este sprijinită și de către Green PC Ambalaje. Fiecare ”Cutie cu Bucurie” conține alimente ce asigură necesarul de bază pentru o familie formată din trei membri, pentru două săptămâni. Lista de alimente include: făină, mălai, ulei, orez, bulion, griș, paste făinoase, conserve de carne, supă la plic, lapte UHT, biscuiți, conserve de fructe etc.
Campania „Cutia cu Bucurie” va ajunge, în total, la 1.300 de familii din 26 de județe ale țării: Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița, Brăila, Buzău, Cluj, Covasna, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Olt, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Teleorman, Tulcea, Vâlcea, Vaslui și Vrancea. În fiecare dintre cele 26 de județe vor fi atent pregătite 50 de “cutii cu bucurie”, care vor fi distribuite de către voluntarii Crucii Roșii Române direct la ușa beneficiarilor. „Familiile din comunitățile vulnerabile, și așa greu încercate de lipsuri materiale, trec în această perioadă de pandemie prin cele mai dificile momente. Aceste familii se luptă tot mai mult cu sărăcia, iar asigurarea hranei zilnice a devenit cea mai mare provocare pentru ei. Am primit cu bucurie inițiativa partenerului nostru tradițional, Carrefour România, de a le veni în ajutor cu pachete generoase cu alimente de bază. Suntem onorați să avem alături de noi parteneri generoși și implicați în problemele comunității.” – Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română. „În calitatea noastră de furnizori de bunuri esențiale, ne dorim să facem accesibile alimentele cât mai multor oameni. A putea oferi hrană pentru a ajuta aceste familii aflate în dificultate, înseamnă a-i ajuta să se simtă mai puțin vulnerabili și a le satisface o nevoie de bază, ambele, aspecte atât de importante pentru o viață normală. De mulți ani deja, ne alăturăm eforturilor Crucii Roșii și continuăm să fim ghidați de puterea solidarității în fața greutăților. De această dată, punem umărul împreună, pentru ca cele 1300 de familii beneficiare ale Cutiei cu Bucurie să depășească situația dificilă în care se află și să le dăm încredere să meargă înainte.” – Anca Damour, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.
Conform Raportului social al ICCV, “Calitatea vieții în timpul pandemiei: probleme şi politici de răspuns” din 27 aprilie 2020, „criza COVID-19 va genera rapid și o criza economică şi socială cu efecte mari, cel puţin pe termen mediu: economia paralizată, şomajul în explozie, pierderea masivă a locurilor de muncă, creșterea populaţiei neocupate, scăderi ale veniturilor. Situaţia României, la debutul crizei, nu era strălucită. O economie cu o creştere fragilă, o stare socială cu zone importante cu un grad ridicat de dezorganizare şi sărăcie. După multe statistici europene, România se plasa, conform multor indicatori de performanță pe ultimul loc sau printre ultimele locuri în UE. Criza Coronavirus a împins înapoi economia și a stopat proiectele. Efectele sociale imediate ale crizei sunt: schimbări majore ale relaţiilor dintre oameni, ale modului de viaţăşi ale calităţiivieţii lor, o societate sărăcită şi mai polarizată, dar şi o creştere vizibilă a conștiinței naţionale de sine”, se arată în raportul mai sus menționat. Crucea Roșie Română va acorda, în perioada următoare, o atenție sporită familiilor nevoiașe și va căuta soluții pentru a veni în sprijinul cât mai multor familii afectate economic de pandemia COVID-19. (Crucea Roșie Română // foto: arhivă)