O nouă tranzacție comercială importantă se anunță în România. Compania belgiano-olandeză Ahold Delhaize, care deține rețeaua de unități Mega Image, va achiziționa retailerul Profi. Urmează ca autoritățile de reglementare din România să aprobe această tranzacție. În prezent, în România funcționează 969 de magazine Mega Image, în timp ce rețeaua Profi cuprinde 1.654 de unități în toată țara, inclusiv în localitățile rurale. Se preconizează că tranzacția se va încheia în 2024, după îndeplinirea condițiilor de închidere obișnuite, inclusiv aprobarea autorităților de reglementare. Valoarea tranzacției se ridică la 1,3 miliarde de euro. Compania belgiano-olandeză consideră că, odată cu preluarea rețelei Profi, își va dubla afacerile din România. Mega Image a intrat pe piața vrânceană în anul 2019, după ce a achiziționat rețeaua locală Zanfir.
”Sunt foarte încântat să urez bun venit Profi în familia Ahold Delhaize Urmărim de ceva vreme traiectoria companiei și admirăm ceea ce echipa Profi a reușit să realizeze. Cred cu tărie că Profi are în față o cale de creștere interesantă și aștept cu nerăbdare să colaborez cu echipa pentru a ne consolida în continuare prezența în Europa Centrală și de Sud.”, a declarat Frans Muller, directorul executiv al Ahold Delhaize. De asemenea, Wouter Kolk, directorul general al Ahold Delhaize Europe & Indonesia, a declarat: „Ambele companii au fost înființate în anul 2009: „Aș dori să adresez un călduros bun venit întregii echipe Profi, suntem foarte încântați să o includem în familia noastră. Acest pas înainte ne fortifică poziția în Europa Centrală și de Sud, subliniază, de asemenea, încrederea noastră în potențialul acestei regiuni. Atât Mega Image, cât și Profi au servit cu succes clienții români în ultimele decenii, ceea ce s-a tradus printr-o loialitate și o creștere sporită. Prin alăturarea la familia noastră, combinația va beneficia de cele mai bune practici europene în domeniile digitalizării, aprovizionării, sortimentului local extins, infrastructurii și sustenabilității. Sunt entuziasmat de călătoria care ne așteaptă.” (sursa: comunicat Ahold Delhaize)