Astăzi, la sediul Instituției Prefectului Județul Vrancea, a avut loc o ședință de lucru pe tema drumului expres Focșani – Brăila. La dezbatere au participat ministrul Lucrărilor Publice, Ion Ștefan, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai firmei care realizează documentația pentru acest drum, ai instituțiilor publice cu atribuții și ai unor primării din județ. Ministrul Lucrărilor Publice, Ion Ștefan, a participat în mod frecvent la ședințele de lucru de la CNAIR și Ministerul Transporturilor cu privire la marile proiecte de infrastructură care vor lega Moldova de restul țării și din care Vrancea face parte. Printre subiectele abordate s-au aflat aspectele legate de traseul drumului expres și despre problemele pe care le-ar putea întâmpina. Pentru drumul expres au fost elaborate până acum 4 posibile variante de traseu, care mai pot fi modificate. Reprezentanții firmei care realizează studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție au arătat că, în funcție de variantă, traseul drumului expres are o lungime între 75 și 81 de km și are cinci noduri rutiere. Nodul din capăt va fi situat la sud–est de Focșani și va asigura descărcarea traficului de pe viitoarea autostrada A7. Ministrul Ion Ștefan a solicitat în mod special ca toate problemele legate de drumul expres să fie rezolvate de la început (cum ar fi legarea de centura Galațiului) pentru a nu mai fi nevoie de intervenții după realizarea obiectivului. ”Vă rog să tratați în mod unitar acest proiect, ca să nu ne trezim după un 1 an, 2 ani că mai trebuie să facem ceva. Trebuie să gândim în ansamblu această investiție, pentru că este foarte importantă. Noi în România avem o mare problemă cu lucrurile care nu sunt duse de la început la sfârșit și vreau ca la drumul expres Focșani – Brăila să nu se întâmple acest lucru. Vom introduce acest drum în programul de reziliență și vom avea asigurată finanțarea din fonduri europene”, a spus Ion Ștefan, ministrul Lucrărilor Publice. De asemenea, acesta a cerut ca traseul drumului expres să nu treacă prin situl Natura 2000 și alte rezervații naturale, pentru a evita orice impediment care ar putea apărea în calea proiectului. Reprezentanții CNAIR au arătat că există o șansă mare pentru realizarea drumului expres, întrucât investiția este legată și de rentabilizarea proiectului podului de la Brăila peste Dunăre.
Drumul expres Focșani – Brăila, un nou pas înainte
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -