Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a transmis o estimare încurajatoare legată de weekend-ul de 1 Mai de pe litoralul românesc: peste 50.000 de turiști, care au cheltuit aproximativ 100 de milioane de lei. La acest aflux de turişti a contribuit mult eliminarea totală a restricţiilor, litoralul românesc redevenind o destinaţie dedicată distracţiei, evenimentelor, festivalurilor. ”Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism anunţă, în urma consultărilor touroperatorilor specializaţi şi a partenerilor hotelieri, că în acest an, litoralul românesc a primit, cu ocazia mini-vacanţei de 1 mai, peste 50.000 de turişti. Estimările au fost depăşite, iar cifra este de departe peste cea din 2019, ultimul an ante-pandemie, când litoralul românesc a primit, în aceeaşi perioadă, circa 30.000 de turişti. Doar la Festivalul Sunwaves din Mamaia au fost circa 20.000 de participanţi, care au optat şi pentru cazare. De asemenea, în paralel, au mai fost festivaluri şi evenimente în Mamaia Nord, Constanţa şi Costineşti, precum Festival du Bonheur şi ”Beach, Please!”. În Mamaia au fost declaraţi peste 25.000 de turişti, în Costineşti 20.000 de turişti iar în Vama Veche, ca de obicei, a fost un grad mare de ocupare”, se arată într-o comunicare ANAT.
Plecând de la weekend-ul de 1 Mai, se pot face estimări optimiste pentru sezonul de vară din acest an. ”Pe de altă parte, minivacanţa de 1 Mai reprezintă încă un pas foarte important de revenire la normalitate a turismului românesc. Cluburile de pe litoral, care, pe lângă Mamaia – Năvodari s-au dezvoltat şi în sudul rivierei româneşti a Mării Negre, au avut peste 7.000 de vizitatori. Cheltuiala medie / persoană a fost de 2.000 lei, care a inclus cazare, mese, transport precum şi biletele de intrare la evenimente”, susțin operatorii din turismul românesc.