S-a făcut un nou pas către elaborarea documentației tehnice pentru Autostrada Moldova (A7), porțiunea dintre Focșani și Buzău! După ce săptămânile trecute, la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au fost ședințe de lucru la care a luat parte și ministrul vrâncean al Lucrărilor Publice, Ion Ștefan, marți, 14 iulie, la Consiliul Județean Vrancea a fost înregistrată solicitarea firmei Consitrans SRL către autoritatea județeană de a elibera certificatul de urbanism și de vizare planuri pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru autostradă. O cerere similară a fost depusă și la CJ Buzău. Consiliul Județean Vrancea trebuie să elibereze acest certificat pentru că Autostrada Moldova, porțiunea Focșani-Buzău, traversează județul Vrancea dinspre sud către nord. Firma care elaborează SF-ul și PT-ul pentru A7 îi cere lui Marian Oprișan, șeful CJ Vrancea, să răspundă cu prioritate solicitării, după cum se arată în documentul înregistrat la CJ. ”Dat fiind faptul că acest proiect este unul din proiectele prioritare pentru Ministerul Transporturilor, vă rugăm să ne susțineți în promovarea investiției, prin transmiterea celor solicitate, într-o perioadă de timp cât mai scurtă”, se arată în actul oficial.
Proiectele de infrastructură care traversează Vrancea, fie că discutăm despre Autostrada Moldova, drumul expres Focșani-Brăila, DN 2N Dumbrăveni-Vintileasca sau despre drumul Soveja-Lepșa, sunt în atenția guvernaților de la București. Pentru a urgenta lucrările de reabilitare-modernizare la drumurile naționale din Vrancea și începerea documentației la drumurile de mare viteză care traversează județul, ministrul Ion Ștefan participă joi, 16 iulie, la ședința săptămânală a CNAIR. Ministrul a punctat că va fi un abonat la aceste întâlniri ale specialiștilor în drumuri din Ministerul Transporturilor, pentru a grăbi procedurile de lucru. Asta pentru că, așa cum toată lumea cunoaște, Moldova este singura regiune istorică fără niciun kilometru de autostradă, un record negativ moștenit de la guvernările PSD, pe care premierul Ludovic Orban vrea să îl facă uitat. De asemenea, interesul ministrului vrâncean Ion Ștefan este cu atât mai mare cu cât porțiunea de drum european 85 care străbate județul Vrancea este una dintre cele mai periculoase din țară.