Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗠𝗶𝗿𝗰𝗲ș𝘁𝗶 – 𝗣𝗮ș𝗰𝗮𝗻𝗶 aferent 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ă𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 A7 (𝗕𝗮𝗰ă𝘂 – 𝗣𝗮ș𝗰𝗮𝗻𝗶) pentru a verifica stadiul lucrărilor inclusiv pe 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗻𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝘁𝘂𝗿𝗯𝗶𝗼𝗻 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮, parte a acestui lot. Stadiul este următorul:
– se execută lucrări de umpluturi, fiind realizați ~800.000 mc pe întreg lotul;
– se execută lucrări de consolidare terasamente (perna loess, scarificare și stabilizare cu lianți hidraulici);
– se execută lucrări de realizare a stratului de balast pe corpul autostrăzii;
– se lucrează la realizarea podețelor situate atât pe aliniamentul autostrăzii, cât și în zonele adiacente (zona nodurilor rutiere);
– continuă forarea, armarea și turnarea piloților aferenți structurilor existente pe cele două loturi, inclusiv ai nodului rutier turbion de la intersecția autostrăzilor A7 x A8;
– se lucrează la toate cele 12 pasaje aferente nodului rutier turbion A7 x A8;
– se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice (gaz, telecomunicații, electrice, apă și canal).
La nodul rutier Mogoșești Siret se lucrează la:
● pasajul pe breteaua principală peste autostradă și la cel peste calea ferată;
● terasamentele pe bretelele de acces;
● scarificarea și stabilizarea terenul cu lianți hidraulici.
La nodul rutier A7 x A8 se lucrează la:
● cele 12 pasaje peste bretele și autostradă;
● terasamentele pe bretelele de acces;
● scarificarea și stabilizarea terenul cu lianți hidraulici.
La nodul rutier Pașcani se lucrează la:
● pasajul pe breteaua principală peste autostradă și la cel peste pârâul Gâștești;
● terasamentele pe bretelele de acces.
Nodul rutier de tip turbion dintre cele 2 autostrăzi A7 și A8 este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni – Prăjescu și Pașcani, se va întinde pe o lungime de cca 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal:
– 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
– 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8)
– 5 podețe.
Autostrada Moldovei A7 este prevăzută în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021, la finalul celor 13 loturi unind Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.(sursa: Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat-Ministerul Transporturilor)