În săptămâna 10-16 iulie 2017, la Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” din Focșani, s-a desfășurat prima ediție a proiectului intitulat ”Avanpremieră-clasa a V-a”. Inițiată de cadrele didactice ale școlii și adresată elevilor care trec din clasa a IV-a în clasa a V-a, aceasta a cuprins ateliere și activități menite să-i familiarizeze pe cei mici cu trecerea de la învățământul primar la cel gimnazial și cu profesorii care le vor preda la clasă, într-o manieră atractivă. Activitățile s-au desfășurat pe grupe, cu un orar stabilit și au fost diverse, mergând de la ore de limba și literatura română, matematică, istorie, până la educație fizică, ateliere de dezvoltare personală, hand made, regie sau informatică. În cadrul acestora, elevii și-au dezvoltat cunoștințele, au descoperit noi preocupări și pasiuni, și-au cunoscut viitorii diriginți și profesori.
La final s-a realizat o expoziție cu produsele create de elevi iar aceștia au primit diplome într-un cadru festiv, urmând ca până la începerea anului școlar, să fie tipărită și broșura referitoare la activitățile realizate.
Impresiile celor implicați vorbesc de la sine despre ce a însemnat școala de vară.
”Mie mi-a plăcut mult la școala de vară! A fost foarte frumos la toate orele. Promit ca dacă se va mai organiza activitatea , mă voi înscrie și voi veni în fiecare zi”.( Iulia , clasa a IV-a)
”Școala de vară mi-a plăcut mult. Săptămâna aceasta a fost minunată. Un alt mod de a vedea școala: distractivă. A fost amuzant și fiindcă am fost alături de prieteni. Chimia, istoria, hand-made, regizor pentru o zi, dansuri, cantece …au fost niște activități foarte interesante. Am aflat lucruri noi și ne-am simțit bine. Am dat frâu liber creativității. Felicitări profesorilor pentru această idee genială.” ( Ana- Maria, clasa a IV -a)
”Mi-au plăcut nespus activitățile de la școala de vară, ușoare și distractive. Mi-am revăzut colegii de clasă și din scoală, distrându-mă alături de ei la activitățile amuzante”.( Maria-Irina, clasa a IV -a)
”Vacanța de vară petrecută la școală poate fi un instrument de instruire, o joacă, un timp liber petrecut cu colegii, un moment de ”distrugere totală” a barierelor dintre profesor și elev. Elevul fiind relaxat, mai sincer, poate să-și arate telentele înclinațiile către anumite domenii. Momentul acesta poate deveni productiv pentru că se renunță la tipare”. (prof. Grațiela Soare)
”Pentru mulți, noțiunile de ”școală” și ”vacanță” sunt incompatibile. De aceea, se naște firesc întrebarea : Cum ar putea arăta atrăgător cursurile de vară? Am considerat potrivit răspunsul : prin joc! Această activitate se ragăsește natural în manifestările copiilor și rămâne un vector fundamental al obiectivelor didactice. Așadar, prin joc, școala de vara, care a reunit elevii liberi, dispuși să șlefuiască continuu personalitatea lor, poate deveni o bucurie, alături de atâtea opțiuni frumoase de a petrece vacanța”.(prof. Mirela Dumitru)
”Am îmbrățișat cu mare entuziasm ideea acestei școli de vară, atât în calitate de profesor, dar și de părinte de viitor boboc al ciclului gimnazial. Consider ca această modalitate de a-ți cunoaște viitorii profesori, este una care permite înlăturarea barierelor impuse de timiditate și de granița pe care, involuntar, o impune catedra. Feed-backul primit la sfârșitul atelierelor, precum și entuziasmul manifestat de copii pe parcursul lor, mă indreptățesc să cred ca au fost o reușită, lucru care ne motivează ca în anii următori să perseverăm în această initiativă și să propunem elevilor noștri acțiuni la fel de antrenante și atractive pentru ei. Ne vedem vara viitoare! (prof. învățământ primar Corina Roșu)
Dacă la acestea adaugăm faptul că activitățile au fost făcute pe bază de voluntariat din partea celor 21 de nvăători și profesori și că la ele au participat și elevi din clasele mai mici dar și din clasele mai mari, putem spune că școala de vară a reprezentat un proiect de succes pe care unitatea de învățământ dorește să-l continue în anul următor.
Prof. Nicoleta Căinap, purtător de cuvânt al unității școlare,