Șeful guvernului a anunțat astăzi lansarea unui proiect ce urmărește debirocratizarea administrației publice. Dacian Cioloș vrea să elimine, de exemplu, o serie de documente sau tipuri de dosare care îngreunează în mod nejustificat relația cetățeanului cu instituțiile statului. De aceea, executivul a lansat platforma online ”maisimplu.gov.ro”(comisia de tăiat hârtii), un spațiu unde românii sunt invitați să-și spună opiniile, să scrie ce-i nemulțumește în relația cu administrația publică, să dea exemple, să vină cu propuneri și să spună cum văd ei simplificarea birocrației. Dacian Cioloș susține că se înregistrează situații absurde în care cerințele birocratice sunt de neînțeles. ”Am identificat chiar câteva cazuri, aș spune absurde, care se perpetuează în administrație. De exemplu, mamele care tocmai au născut trebuie să depună trei dosare cu, de multe ori, cam aceleași tipuri de documente: unul pentru indemnizația de creștere a copilului, altul pentru alocația de stat și un altul pentru stimulentul de reinserție. Aceste trei dosare conțin cam aceleași documente și trebuie să se plimbe de multe ori la aceleași instituții cu trei hârtii în copii diferite. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, în așa fel încât administrația să poată să trateze toate cele trei tipuri de indemnizații”, a precizat premierul la începutul ședinței de guvern de astăzi.
- Advertisment -