Poșta Română a lansat astăzi primul Ghișeu Poștal Digital – cea mai nouă și completă soluție de servicii poștale automatizate, ce vor fi accesibile clienților în regim de self-service, 24/7. Ghișeul Poștal Digital este cea mai completă soluție de acest tip din întreaga industrie și reprezintă, în acest moment, o soluție unică de procesare pentru operațiuni de prezentare și distribuire de colete și corespondență poștală, cu sau fără ramburs, trimiteri de recomandate, trimiteri cu confirmare de primire, precum și plăți de taxe, facturi de utilități, rate bancare. Soluția automatizată propusă de Poșta Română vine în premieră pentru piața de coletărie, cu o variantă de cântărire și validare volumetrică a coletelor pentru modulul de preluare de corespondență poștală și, de asemenea, cu imprimantă pentru etichetele autocolante AWB, imprimantă pentru chitanțe, reciclator de bancnote, modul de plată cu card bancar, precum și cu ecran tactil pentru o interacțiune intuitivă cu utilizatorul.
Primul Ghișeu Poștal Digital a fost pus în funcțiune în cadrul subunității situate în București, pe Calea Dorobanților, nr. 152, sector 1, în care funcționează Ghișeul Exterior Urban nr. 2 – OP 63 București. La lansarea acestuia au fost prezenți Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, și Directorul General al Poștei Române, Valentin Ștefan, care au efectuat primele operațiuni la ghișeu. “Este un semnal că Poșta Română accelerează procesul digitalizării, iar compania are toată susținerea mea în acest demers. Mă bucur că Poșta Română, prin viziunea și perseverența echipei de conducere actuale, realizează investiții în modernizare și, foarte important, cu tehnologie fabricată în România. Cetățenii au nevoie de serviciile Poștei Române și este important ca acestea să fie rapide și moderne”, a declarat Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării. “Noul nostru Ghișeu Poștal Digital reprezintă, în acest moment, o soluție unică pe piața serviciilor poștale din țara noastră, prin prestații 100% automatizate. Mă bucură faptul că acest terminal este fabricat în România. Astăzi vedem rezultatele transformării din Poșta Română. Clienții noștri au nevoie de flexibilitate și proximitate, iar acesta este un prim pas pentru a ne apropia de ei. Credem cu tărie că prezența acestei opțiuni în oficiile noastre poștale va fi o pilon important în procesul de digitalizare a unei palete de servicii poștale care să răspundă cerințelor pieței. Sunt încrezător că toți clienții Poștei Române vor aprecia faptul că pot accesa prin intermediul Ghișeului Poștal Digital o gamă cât mai diversă, atât din sfera serviciilor poștale, cât și din sfera serviciilor financiare”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Companiei Naționale Poșta Română. (Compartiment Comunicare, CN Poșta Română)