Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa celor interesaţi că, prin OG 11/2021, care modifică Codul de procedură fiscală, se stabilește ca, începând cu 01.03.2022, documentele transmise de către persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, P.F.A-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale să se facă, exclusiv, prin intermediul Spaţiul Privat Virtual.
În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță”, contribuabilii vor avea la dispoziție până în 1 martie 2022 pentru a se înregistra în Spaţiul Privat Virtual, dată după care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online.
Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual până la data de 01 martie 2022 pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot apărea dacă un document trebuie depus sau înscris într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic şi nu prin SPV (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, apariţia unor amenzi, etc.).
Reiterăm că „Spațiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h,7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie s.a. Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu dețin un astfel de certificat, pot cere înregistrarea pe baza de nume de utilizator şi parolă. (AJFP Vrancea)