Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reaminteşte operatorilor economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii care utilizează aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), că termenul limită de conectare a acestora la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este 30.11.2021 şi în acest sens încurajăm operatorii economici să dispună măsurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor de conectare. În judeţul Vrancea la peste 6.800 de aparate de marcat electronice fiscale nu au fost încă demarate procedurile de conectare a acestora la sistemul informatic al MF-ANAF şi pentru a preveni eventualele probleme privind conectarea AMEF potenţial generate de numărul ridicat de solicitări anticipat pe finalul perioadei şi a evitării penalizărilor aferente neconectării acestora la sistemul informatic al MF-ANAF reiterăm invitaţia de a iniţia aceste proceduri. Menţionăm că nerespectare obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru informaţii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta „Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în secțiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale. Precizăm că, în situaţia în care operatorii economici utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice, au obligația completării și transmiterii declaraţiei prevăzută în Anexa 2 la OpANAF nr. 435/2021, până la termenul anterior menţionat. Declarația (F4110) se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Servicii online – Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Operatorii economici care depun această declarație își vor îndeplini obligațiile declarative privind datele fiscale înregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale, cu respectarea prevederilor OpANAF nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin HG nr. 479/2003, către ANAF. (AJFP Vrancea)