Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) prezintă datele cu privire la situația contractelor de muncă suspendate (șomaj tehnic)/încetate, înregistrate la Inspecția Muncii:
Data | 01.04.2020 |
Contracte individuale de muncă suspendate | 795.291 din care:
· 207.688 – Industria prelucrătoare · 156.361 – Comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor · 110.667 – Hoteluri și restaurante |
Contracte individuale de muncă încetate | 155.675 din care:
· 30.873 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor · 27.174 – Industria prelucrătoare · 19.254 – Construcții |
MMPS face acest demers pentru informarea corectă și completă a opiniei publice.
Reamintim că Guvernul României a decis să sprijine salariații angajatorilor aflați în șomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente. Astfel, angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se vor adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social. Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.
Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică. Mai multe informații sunt disponibile în paginile de internet ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă/Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială. Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați Secretar de Stat, Tudor Polak. (Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul, Ministerul Muncii)
Trebuie menționat că, începând de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile și declarațiile pe propria răspundere în vederea obținerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada stării de urgență, sub forma șomajului tehnic. Toate agențiile județene ale Ministerului Muncii sunt pregătite să preia și să proceseze rapid aceste solicitări. Ministrul Muncii susține că se vor face eforturi în vederea achitării sumelor solicitate de angajatori într-un termen mai scurt de 15 zile, iar în cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc. se va lucra pentru ca plățile să se facă în mai puțin de 10 zile. Astfel, angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/ veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Fiecare AJOFM are o adresă de email dedicată pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: vrancea@anofm.gov.ro). Mai multe detalii găsiți AICI.