Compania care aduce în România autovehiculele Renault și Nissan a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la derularea unor operațiuni de chemare în service a mai unor modele de mașini vândute pe piața autohtonă. Modelele chemate în atelierele autorizate vor beneficia de verificare și remediere, dacă e nevoie, în mod gratuit. Printre modelele chemate în service sunt cele Renault Kangoo, în număr de 18. Tehnicienii companiei Renault ”au identificat posibilitatea ca funcția ”Start and Stop” să fie întreruptă, iar motorul să funcționeze în continuare în timp ce mașina se afla în staționare”. Un alt model chemat în service-urile autorizate este Renault Master III (6 unități). La aceste mașini s-a ”identificat o posibilă slăbire a arcurilor lamelare de pe partea dreapta spate a vehiculului. Acest lucru poate afecta paralelismul trenului spate, poate genera zgomote la nivelul trenului spate și/sau poate cauza uzura prematură a pneurilor spate.” Intervenția în service poate dura, în aceste cazuri, între 25 și 40 de minute.
Cât privește autoturismele Nissan, chemate în service, acestea sunt modelele Note și Tiida, în număr de 1.727. ”Furnizorul de airbag-uri Nakata a înștiințat Nissan că este posibil ca airbag-ul pasager cu care este echipat vehiculul să se deterioreze odată cu trecerea timpului. În eventualitatea unui impact, este posibil ca airbag-ul pasager să se declanșeze cu o forță mare, ceea ce ar putea determina ca acesta să se fragmenteze și părțile rezultate să fie proiectate în habitaclu.”, se menționează în notificarea către ANPC. Operațiunea în service durează circa o oră și jumătate și constă în înlocuirea capsei de airbag pasager.