sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăSocietateNoul Club de Presă, un vehicul de influență politică și propagandă anti-occidentală

Noul Club de Presă, un vehicul de influență politică și propagandă anti-occidentală

Anul trecut pe 3 mai, de Ziua Mondială a Presei, a avut loc la Crowne Plaza din București lansarea oficială a Clubului de Presă. Inițiativa înființării ar aparține, după unele declarații ale fondatorilor, lui Maricel Păcuraru, patron al televiziunii Realitatea Plus și om de afaceri cu dosare și condamnări penale la activ. Ideea a fost înfăptuită de gruparea autointitulată pretențios Clubul de Gândire Gold, masată în jurul radioului Gold FM. Printre aceștia Cozmin Gușă și fiul, Sorin Roșca Stănescu, Răzvan Savaliuc, Iosefina Pascal, Răzvan Dumitrescu, Marius Ghilezan. Inițiatorii pretindeau că organizația strânsese la acea dată peste 500 de membri jurnaliști și entități media. Acțiunea a fost prezentată public ca o urgență, pentru a apăra libertatea presei în România în fața autorităților care o „calcă în picioare”. Printre obiectivele enunțate erau lupta împotriva Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) definit ca „hingher”, precum și împotriva jurnaliștilor „sorosiști”.

Nucleul dur al Clubului de Presă susține cu vehemență agenda promoscovită și anti-occidentală, difuzând pe diverse canale ca Gold FM, Gold TV, SolidNews, ActiveNews, Corectnews, Realitatea Plus, Realitatea.net, RTV, Ziua News, Ziua de Vest, Ziar de Cluj, NCN etc. conspirații, mesaje anti Ucraina și iminența victoriei Rusiei, teoria Statului Paralel, relația slugă – stăpân a României cu SUA, decăderea Occidentului, superioritatea ortodoxiei, ș.a.

O investigație semnată de Iulia Stănoiu în publicația Context dezvăluie rețeaua de propagandă pro-Kremlin din România ai cărei agenți media se regăsesc la vârful Clubului de Presă. Ar fi greșit să se înțeleagă că toți cei care s-au înscris în Clubul de Presă fac parte dintr-o „gașcă” cu interese comune ascunse și ideologie asumată. Lista completă cu cei 521 jurnaliști „înscriși” inițial, ajunși la peste 700 în iulie 2024 pe site-ul clubuldepresă.ro, este chestionabilă. Artificiul folosit pentru a da impresia de organizație masivă, reprezentativă pentru întreaga suflare jurnalistică, stă în comunicatul inițial care spune că „jurnaliștii înscriși în Clubul de Presă sunt angajați ai următoarelor companii care acționează în mass-media românească”, după care urmează un șirul entităților media.

Sebastian Oancea – Vrancea 24: „Nu m-am înscris nicicând, niciunde, în nicio asociație sau club. Nici nu știam că figurez pe o listă, o să mă uit. Probabil că m-au pus pe listă pe când lucram la Realitatea TV, dar asta nu e în ordine”.

Articolul integral poate fi citi pe PRESShub.

Disclaimer:

Articol finanțat de Centrul GlobalFocus prin programul de burse jurnalistice în sprijinul demersurilor anti-dezinformare în media și social media. Opiniile exprimate aparțin în întregime autorului și nu ilustrează neapărat poziția Centrului GlobalFocus.


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu