miercuri, noiembrie 27, 2024
AcasăStiri InternePeste 100 de controale ANPC la furnizorii de energie electrică, soldate cu...

Peste 100 de controale ANPC la furnizorii de energie electrică, soldate cu amenzi de peste jumătate de milion de lei

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada 23.09.2024 – 04.10.2024, la nivelul întregii țări, o serie de acțiuni de verificare a respectării prevederilor legale în domeniu privind prestarea serviciilor de furnizare a energiei electrice, ca parte a unei tematici de control. Astfel, au fost verificați 111 operatori economici, abateri fiind identificate la 39 dintre aceștia. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancţiuni:

42 de amenzi contravenţionale, în valoare de 518.000 de lei

14 avertismente

7 măsuri complementare de remedierea situației, încetare practică comercială incorectă.

„Aceste acțiuni de control subliniază angajamentul ferm al ANPC de a proteja drepturile consumatorilor în relația cu furnizorii de energie. Este inacceptabil ca interesele economice ale consumatorilor să fie afectate de astfel de practici. Vom continua să veghem asupra corectitudinii furnizării serviciilor esențiale, asigurându-ne că legislația este respectată și abaterile sancționate.” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC. Dintre cele mai importante deficiențe întâlnite menționăm:

neemiterea facturilor conform contractelor încheiate;
lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei
informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe
practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”)
nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energia electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic
lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator
lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori
nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului
lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract
greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor
deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate
comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.(sursa: ANPC)

ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu