Compania care vinde în România gama de autovehicule Mazda a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la o acțiune de rechemare în service a unui număr total de 2.232 de autoturisme. Producătorul a sesizat anumite probleme care ar putea pune în pericol siguranța pasagerilor și a traficului. Până acum, nu s-au înregistrat accidente. ”Defecțiunea constă în faptul că, pe anumite vehicule, axul pompei de vacuum se poate uza prematur, având ca efect scăderea efectului de servoasistare a frânei de serviciu, în caz de acționare repetată a pedalei de frână. De asemenea, piulițele de strângere ale injectoarelor se pot slăbi datorită cuplului de strângere neadecvat și a dilatărilor repetate în
funcționare, ceea ce poate conduce la formarea de calamină în interiorul motorului și scăderea presiunii de ulei. Totodată, există posibilitatea ca un curent electric ce depășește valoarea permisă să apară în circuitul de comandă a unuia sau mai multor injectoare, ceea ce poate conduce la întreruperea alimentării cu combustibil și oprirea motorului. Cu aceeași ocazie se va efectua și reprogramarea calculatorului de injecție cu ultima versiune software.”, se arată în adresa companiei importatoare.
În detaliu, este vorba de 85 de autovehicule Mazda 3 (BM), 767 de autovehicule Mazda 6 (GJ) și 1381 de autovehicule Mazda CX5 (KE), produse în uzinele din Japonia, Hofu sau Hiroshima, în perioada 2012-2016. Acestea vor ajunge în atelierele autorizate, durata reparației fiind estimată între două și trei ore.