vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăStiri InternePeste 200.000 certificate de cazier judiciar au fost emise, în format on-line,...

Peste 200.000 certificate de cazier judiciar au fost emise, în format on-line, în primele 7 luni ale anului

Prin implementarea serviciului public de obţinere online a certificatului de cazier judiciar Ministerul Afacerilor Interne pune nevoile reale ale cetăţeanului în centrul digitalizării. Astfel, nu mai este necesară deplasarea cetăţenilor la ghişeu, iar relaţia lor cu ministerul se desfăşoară prin câteva click-uri. Platforma dedicată acestui serviciu, hub.mai.gov.ro, poate fi accesată prin crearea unui cont validat la o secţie de poliţie sau prin contul de pe ghişeul.ro, situaţie în care nu mai este necesară validarea de către o unitate de poliţie. Până în prezent, 230.000 de români şi-au făcut cont pe HUB-ul de servicii al MAI.

HUB-ul funcţionează ca un one-stop shop pentru o parte a nevoilor deţinătorilor de cont în relaţia cu MAI: un singur ghişeu, online, care permite accesul non-stop, de oriunde, la serviciile noastre electronice. Peste 2,7 milioane de accesări au fost înregistrate, până la acest moment, pe HUB-ul MAI fiind generate aproape 15.000 caziere rutiere, 72.570 accesări pentru consultarea istoricului sancţiunilor rutiere, iar aproximativ 625.000 persoane s-au programat în vederea obţinerii paşaportului. Cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea platformei rămâne, în continuare, telefonul mobil, cu peste 2,1 mil. de accesări. În prezent doar cetăţenii români, persoane fizice, fără antecedente penale pot obţine certificatul de cazier judiciar în format on-line.

Vă reamintim că, pentru obţinerea paşapoartelor simple electronice/simple temporare se pot face programări on-line pe platforma hub.mai.gov.ro/epasapoarte, fiind totodată oferită posibilitatea verificării în timp real a statusului cererii de emitere a paşaportului simplu electronic. Ministerul Afacerilor Interne intenţionează să dezvolte programe de digitalizare şi alte servicii publice electronice care să ofere tuturor cetăţenilor posibilitatea unei relaţionări directe şi rapide, fără a fi necesar un efort suplimentar sau un drum la unul dintre ghişeele aparţinând structurilor MAI.

Simplificarea accesului la servicii prin platforma on-line este una dintre priorităţile Ministerului Afacerilor Interne sens în care au fost dispuse măsurile necesare şi sunt în lucru perfectarea următoarelor servicii:

– transmiterea răspunsului la scrisoarea de informare RO-CBE privind încălcarea normelor de circulaţie care afectează siguranţa rutieră,

– recrutare în vederea ocupării unor funcţii vacante în Ministerul Afacerilor Interne,

– înscrierea la instituţiile de învăţământ din subordinea Ministerului Afacerilor Interne,

– serviciul public de eliberare şi verificare a apostilei pentru actele oficiale administrative. (sursa: MAI)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -

- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu