Simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2023-2024, va începe luni, 5 februarie 2024, cu proba la limba și literatura română. Proba la matematică este programată marți, 6 februarie 2024. Calendarul simulării Evaluării Naționale:
5 februarie 2024 – Limba şi literatura română – probă scrisă
6 februarie 2024 – Matematică – probă scrisă
7 februarie 2024 – Limba şi literatura maternă – probă scrisă
23 februarie 2024 – Comunicarea rezultatelor
La nivelul județului Vrancea, sunt înscriși să susțină cele două probe din cadrul simulării E.N. 2910 elevi, repartizați în 54 de centre și 37 de unități de învățământ arondate. Repartizarea elevilor pe săli se va realiza, astfel încât elevii să fie așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, la nivelul unității de învățământ/ centrului de examen. Listele cu repartizarea elevilor în săli se stabilesc cu cel puțin o zi lucrătoare (24 de ore) înainte de prima probă a simulării naționale și se afișează la avizierul unității de învățământ/centrului de examen și pe ușile sălilor în care se desfășoară probele.
Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte. Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute. La expirarea celor două ore acordate, elevii predau lucrările, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Lucrările vor fi scanate și încărcate pe platformă destinată evaluării digitalizate.
Elevii primesc subiectele în formă de broșură, pe care o predau la finalul probei. Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea. Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru redactarea răspunsurilor pot solicita pagini suplimentare.
La proba de limba și literatura română si/sau maternă, un răspuns completat in căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuța si scrierea in dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect. De asemenea, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X si marcarea cu X a răspunsului considerat corect. Sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. În cazul itemilor care vizează sintaxa frazei este permisă delimitarea propozițiilor în frază, fără a se considera semn particular.
La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală si încercuirea altui răspuns considerat corect. La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. De asemenea, este permisa realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor. Pe perioada desfășurării probelor și activităților specifice din cadrul examenelor naţionale ȋn anul școlar 2023-2024 și din cadrul simulării examenelor naționale în anul școlar 2023-2024, activitatea din unităţile școlare va fi supravegheată audio-video.
Rezultatele obținute la simulările naționale nu se contestă, nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog. Fiecare unitate de învățământ va analiza rezultatele la simulările naționale pentru elevii pe care îi școlarizează, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. Unitatea de învățământ va elabora un raport pe care îl va transmite inspectoratului școlar. Raportul va include un plan de acțiune care cuprinde măsurile de remediere în cazul în care acest fapt se impune. (ISJ Vrancea)