Firma care distribuie în România cunoscuta marcă de autovehicule japoneze Mitsubishi a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la o campanie de rechemare în service a unui important număr de automobile. Acestea prezintă mici probleme care urmează să fie rezolvate în atelierele autorizate, în mod gratuit. În primul rând, este vorba de 1.599 de unități Mitsubishi ASX . ”La un număr limitat de autovehicule marca Mitsubishi, model ASX, produse până la data de 15.09.2014, există o preocupare referitoare la comportamentul amortizoarelor de susținere a haionului. Capacul acestora se poate desprinde, putând lovi utilizatorul și/sau haionul poate cădea brusc, rezultând posibile răniri. Pentru a elimina orice posibilă neplăcere, producătorul a decis să verifice și să înlocuiască amortizoarele de susținere ale haionului, cu unele îmbunătățite”, susțin reprezentanții firmei care aduce această marcă în România.
De asemenea, alte 1.572 de exemplare de Mitsubishi ASX sunt chemate pentru remedierea unor defecțiuni la ștergătoarele de parbriz. ”La un număr limitat de autovehicule marca Mitsubishi, model ASX GAOW, există posibilitatea ca mecanismul de acționare al ștergătoarelor față să corodeze, datorită unei protecții improprii împotriva pătrunderii apei în interiorul acestuia. În cel mai nefericit caz, mecanismul de acționare al ștergătoarelor față poate să nu mai funcționeze. Pentru a elimina orice posibilă neplăcere, producătorul a decis să verifice și, dacă este cazul, să înlocuiască motorașul de acționare al ștergătoarelor de parbriz cu unul îmbunătățit”, precizează distribuitorul.
Mai sunt și 8 exemplare de Mitsubishi i-MiEV HAOW, produse între anii 2010 și 2013, vândute în România, care sunt chemate în atelierele autorizate. ”În timpul declanșării airbag-ului pasagerului, este posibil ca din mecanismul de declanșare al acestuia să fie eliberate mici fragmente ce pot răni pasagerul. Deși cauza nu a fost determinată, producătorul anunță rechemarea preventivă a anumitor vehicule i-MiEV pentru investigații. Pe autovehiculele produse de Mitsubishi Motors nu au fost înregistrate incidente de acest fel nicăieri în lume. Incidentele înregistrate de alți producători auto au avut loc în țări cu climat foarte cald și umiditate extrem de ridicată (climat tropical), condiții climatice neîntâlnite în Europa. Pentru a elimina orice posibilă neplăcere, producătorul a decis să înlocuiască modulul declanșator al airbag-ului pasagerului”, spun oficialii companiei de distribuție.