Ziua aniversară a I.S.U. Vrancea, sărbătorită în fiecare an la 23 iulie, a căpătat o triplă semnificație odată cu operaționalizarea Punctului de lucru Vulturu, în anul 2019.
Înființarea Punctului de Lucru Vulturu, a constituit un simbol al dezvoltării şi consolidării Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Anghel Saligny” al judeţului Vrancea, precum și dovada preocupării continue pentru creşterea nivelului de securitate a vieţii cetăţenilor, protejării proprietăţii şi mediului prin asigurarea intervenţiei oportune şi unitare în situaţii de urgenţă, determinate de tipurile de risc produse în zona de competenţă. Astfel, timpul de răspuns, în cazul apariţiei unei situaţii de urgenţă, s-a redus cu aproximativ 25 de minute pentru localităţile din sud-estul judeţului. Raionul atribuit Punctului de lucru cuprinde 16 localităţi ce aparţin comunelor Vulturu, Răstoaca, Suraia, Nănești și Măicănești, acestea având o populație de aproximativ 19.350 locuitori, 7.810 gospodării cu 10.064 locuinţe și o suprafață de circa 388 km2. Spaţiile pentru desfășurarea activităților au fost puse la dispoziţie cu titlu gratuit de Consiliul Local Vulturu, față de care ne exprimăm recunoștința.
În cei 4 ani de activitate, echipajele de intervenţie au executat 314 misiuni. S-a acționat în 148 intervenţii pentru stingerea incendiilor, 79 dintre acestea reprezentând incendii de vegetaţie uscată. Profesionalismul, curajul și devotamentul au fost scoase în evidență în lupta cu secundele pentru salvarea a 55 de vieți omenești și 2 salvări de animale. An de an, cifrele statistice arată o creştere a numărului de intervenţii, direct proporţională cu înmulţirea riscurilor specifice identificate la nivelul fiecărui teritoriu. În tot acest timp, împotriva tuturor vicisitudinilor, pompierii vrânceni își îndeplinesc cu abnegație misiunile încredințate. La ceas aniversar, transmitem gânduri de apreciere pentru întreaga activitate desfăşurată colegilor din cadrul Punctului de Lucru Vulturu, alături de tradiționala urare: La mulți ani! (Compartimentul de Informare şi Relaţii Publice)