Compania Națională Poșta Română anunță că a pus în practică un sistem de plată electronică a facturilor la utilitățile publice în unitățile sale din țară. Astfel, prin intermediul noului ”serviciu mandat încasare facturi”, clienţii Poştei Române vor putea plăti facturile la utilităţi către principalii furnizori de căldură, electricitate, telefonie şi internet, în oficiile din toată ţara. Produsul constă într-o aplicaţie care scanează codul de bare al facturilor. Astfel, clientul se prezintă cu factura la ghişeu, oficiantul o scanează şi încasează banii. În cazul în care clientul nu are factura, oficiantul introduce manual datele clientului în aplicaţie: nume, prenume şi cod client. Banii ajung în contul furnizorului de utilităţi în Z+5 zile, unde Z este data depunerii banilor la oficiul poştal. Foarte important de știut este că, atunci când plătesc o factură la utilități, clienții poștei trebuie să achite la ghișeu și un comision de 2,5 lei (fără tva)/ factură, indiferent de valoarea acesteia.
Poşta Română este o companie naţională care se autofinanţează. Acţionarul majoritar al Poştei Române este statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională (75%), iar Fondul Proprietatea (FP) deţine un pachet de 25% din acţiuni. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.