În urma unui articol publicat pe data de 21 martie a.c., am primit la redacție următoarele precizări:
Despăgubirile pe care le-am solicitat C.N. Poșta Romană S.A. (prin instanța de judecată) au temei legal, respectiv art. 38 alin. (1), art. 46 din O.U.G. nr. 13/2013, art. 5 alin. (1), alin. (6) lit. a) pct. 2, alin. (9) din Condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale incluse in sfera serviciului universal. Toate trimiterile poștale ce fac obiectul dosarului sunt incluse in categoria trimiterilor de corespondență internațională recomandată. Acest serviciu poștal are particularitatea de a oferi garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a trimiterii poștale și în eliberarea, la cerere, a unei dovezi privind depunerea la punctul de acces sau livrarea la destinatar. Altfel spus, achitând tariful solicitat de C.N. Poșta Romană S.A., beneficiam de urmărirea corespondenței. Fiind trimiteri recomandate, în cazul în care aș fi utilizat adrese fictive, toate aceste scrisori mi-ar fi fost returnate cu mențiunea „destinatar inexistent”, ceea ce, in cazul meu, nu s-a întâmplat.
Dosarul a parcurs etapa judecății în fond, la Judecătoria Focșani, care, în urma probelor administrate, inclusiv a unei expertize contabile care a identificat trimiterile reclamate, mi-a admis cererea de chemare în judecată. În cadrul dosarului de apel, din care se citează în mod trunchiat, Tribunalul Vrancea a ajuns la o altă concluzie. Pe de altă parte, dosarul se află în prezent în faza recursului la Curtea de Apel Galați, urmând ca această instanță să decidă care dintre instanțele de rang inferior a pronunțat o sentință corectă.
Referitor la despăgubirile încasate în anii 2017 și 2018, țin să precizez că acestea au fost oferite de către C.N. Poșta Romană S.A. în urma sesizării neajungerii la destinație a mai multor colete cu valoare declarată pe care le-am expediat pe plan internațional și care au fost asigurate conform bunurilor supuse serviciului vamal. Se acordă despăgubiri numai în urma unei anchete (3 luni), doar atunci când se constată o pagubă (pierdere, distrugere, furt etc).
6) Pentru serviciile poştale având ca obiect trimiteri poştale internaţionale, CNPR răspunde
astfel: a) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poştale:
7) În caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poştale internaţionale care fac obiectul serviciului de trimitere recomandată şi serviciului de trimitere cu valoare declarată, CNPR restituie utilizatorului şi tarifele achitate cu ocazia prezentării trimiterii poştale la punctul de acces, cu excepţia tarifului corespunzător serviciului de trimitere recomandată, respectiv a tarifului corespunzător asigurării valorii declarate.