Săptămâna trecută, de Ziua Mediului, s-a lansat marca înregistrată „Produs în Arie naturală protejată”. Brandul este dedicat produselor autohtone care își au circuitul de producție în orice arie naturală protejată din țară. Potrivit Ministerului Mediului, 1.200 de producători din ariile naturale românești vor să solicite deja dreptul de utilizare a mărcii înregistrate “produs în arie naturală protejată”. Marca înregistrată „Produs în Arie naturală protejată” va reuni, sub acest brand, toate produsele care își au originea într-una din cele peste 1.500 de arii naturale care sunt în România. Printre aceste produse se numără: brânzeturi românești, sucuri naturale, ceaiuri din plante medicinale, vin sau pălincă tradițională, ii, servicii turistice. La eveniment au participat și reprezentanți ai Administrației Parcului Natural Putna-Vrancea, cu produse tradiționale de la noi din județ, precum mierea, peștele afumat în cetină, produse de panificație și brânzeturi. ”Putem să trăim și să exploatăm rațional pădurea, fără să o tăiem la ras. Putem să trăim rațional, producând energie fără să distrugem mediul. Putem trăi rațional, producând mașini care să nu polueze mediul. Putem trăi și putem produce lucruri fără să afectăm natură. Mintea omenească, inteligența umană pot să dea aceste soluții pentru a ne menține nivelul de viață, confortul pe care ni-l dorim, prin inovare, prin cercetare, ca să nu se mai perpetueze războiul pe care îl ducem de câteva sute de ani cu natura”, a declarat premierul Ludovic Orban, la lansarea proiectului ”Produs în Arie naturală protejată”.
- Advertisment -