În continuarea dispoziţiilor date de către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode, pentru gestionarea optimă a numărului mare de solicitări pentru documente de călătorie, la nivelul Direcţiei Generale de Paşapoarte şi a Instituţiilor Prefectului s-au implementat mai multe măsuri organizatorice. Astfel, s-a prelungit programul de lucru cu publicul, în intervalul orar 08.00-20.00 de luni până vineri, şi s-a decis desfăşurarea activităţii de lucru cu publicul şi în weekend, respectiv suplimentarea, până la capacitatea maximă, a staţiilor de preluare a cererilor, utilizate la nivelul structurilor teritoriale de paşapoarte.
În acest sfârşit de săptămână, atât la nivelul municipiului Bucureşti, cât şi în teritoriu, Serviciile Publice Comunitare de Paşapoarte vor desfăşura activităţi de lucru cu publicul (primiri cereri şi eliberări paşapoarte). Menţionăm totodată faptul că, pentru zilele de weekend, au fost deja operaţionalizate programările online în mai multe judeţe din ţară. În acest moment, se întreprind măsuri pentru operaţionalizarea programărilor online şi pentru restul judeţelor, în vederea reducerii timpului de răspuns la solicitările primite din partea cetăţenilor.
Pentru a asigura eliberarea paşapoartelor într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluţionării, a unei categorii de solicitări de la structurile de paşapoarte încărcate la cele cu un aflux mai mic (în perioada 03-11.03.2022 au fost relocate 5.371 cereri de la SPCP al mun. Bucureşti, Constanţa, Iaşi şi Suceava către SPCP Argeş, Buzău, Bistriţa-Năsăud, Călăraşi, Caraş-Severin, Covasna, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Olt, Mehedinţi, Mureş, Teleorman şi Vrancea).
În data de 10.03.2022, termenul mediu la nivel naţional de eliberare a paşaportului simplu electronic a fost de 2,77 zile lucrătoare (totuşi la unele judeţe precum AR, BN, BV, CS, CJ, CV, MS, TM, PH termenul a fost de cca 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererilor şi până la intrarea paşapoartelor simple electronice în gestiunea structurilor de paşapoarte). Ca urmare a activităţii de mentenanţă din data de 09.03.2022, între orele 14:00 şi 15:00, a fost optimizată funcţionarea platformei, iar timpii de răspuns au fost considerabil îmbunătăţiţi. Precizăm faptul că, în data de 10.03.2022, s-au efectuat 35.389 programări, pentru un număr de 60.381 de persoane (în scopul prezentării la ghişeu în următoarele 90 de zile). Reamintim faptul că, la nivelul municipiului Bucureşti, Direcţia Generală de Paşapoarte a delegat 20 de poliţişti pentru sprijinirea activităţii Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte. Totodată, au fost trimişi, zilnic, specialişti din cadrul Biroului Coordonare Metodologică şi Serviciul Control pentru sprijinirea activităţii şi fluidizarea afluxului de cetăţeni pentru sediul Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte Bucureşti şi Ilfov din Mall Park Lake. În prezent, în vederea personalizării paşapoartelor simple electronice, programul de lucru al Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice este de la ora 06.00 la ora 22.00, inclusiv în weekend.
Situaţia comparativă a numărului de programări online, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeaşi perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021:
-Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creştere cu 125,82%
-Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creştere cu 330,09%.
Situaţia comparativă a volumului de cereri depuse în ţară, înregistrat în perioada 01-10.03.2022 cu aceeaşi perioadă a lunii februarie 2022, respectiv martie 2021:
-Comparativ cu perioada 01-10.02.2022, creştere cu 206,82%
-Comparativ cu perioada 01-10.03.2021, creştere cu 449,51%. (sursa: MAI)