Guvernul României și-a asumat în programul de guvernare PNL-PSD pentru anii 2023-2024 dezvoltarea diplomației economice. Indicatorii economici arată că România stă mai prost la capitolul exporturilor decât în privința importurilor. În spațiul public există un sentiment de nemulțumire, care și alimentează curentul populist-suveranist, potrivit căruia România nu reușește să își promoveze în mod eficient produsele românești pe piața externă.
Una dintre cauzele pentru care mediul de afaceri românesc nu reușește să penetreze anumite regiuni externe este lipsa de comunicare dintre diplomații cu rol de atașat economic și companiile românești. În acest context, PRESShub a discutat cu președintele noi înființatei Agenții pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE), Rareș Burlacu. Burlacu atrage atenția că România nu are un document strategic care să identifice care ar fi produsele românești pe care statul român le-ar putea promova în plan extern într-un mod asumat, însă agenția lucrează în acest an la acest document. România duce lipsă de o gândire strategică în privința diplomației economice. Totodată, statul român nu alocă un buget dedicat promovării economiei românești în străinătate, așa cum procedează alte state UE.
Interviul complet poate fi citit pe PRESShub.