La solicitarea mediului de afaceri, Agenția Națională de Administrare Fiscală a amânat operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN prevăzută inițial în data de 4 ianuarie 2021, pentru data de 11 ianuarie 2021. Operaționalizarea Registrului central electronic pentru conturi bancare și conturi de plăți identificate prin IBAN se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2020. Astfel, reamintim entităților raportoare prevăzute la art. 61 din Legea nr. 207/2015, că, în termen de 10 zile de la operaționalizarea Registrului, au obligația de a transmite organului fiscal central toate informațiile prevăzute la art. VIII, alin. (1) din O.U.G. nr. 111/2020* privitoare la persoanele fizice, juridice sau alte entități fără personalitate juridică care au deschis conturi între data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență până la data raportării.
OUG 111/2020, art. VIII, alin (1)
„În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia de a transmite organului fiscal central lista titularilor persoane fizice, juridice sau a altor entităţi fără personalitate juridică care au deschise conturi la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi celelalte informaţii prevăzute la art. 61 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, privitoare la identitatea persoanelor şi la numărul IBAN”. (Serviciul comunicare, relații publice și mass media, ANAF)