Directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, George Bădescu, susține că nu ar mai trebui luate măsuri suplimentare restrictive în magazine, fiind suficientă respectarea celor care sunt în vigoare. ”Membrii Asociației Marilor Reţele Comerciale au făcut foarte multe eforturi pentru a reuşi să impună respectarea unor standarde de securitate sanitară, multe dintre aceste măsuri au fost chiar iniţiate de marii retalierii înainte ca ele să fie reglementate. Aceste măsuri durează deja din luna februarie şi am constatat că, într-adevăr, probabil în această perioadă, ar trebui să încercăm să le revitalizăm, să depunem eforturi suplimentare pentru a ne asigura că toate aceste măsuri, mă refer la cele care astăzi sunt în vigoare îşi produc efectul şi în acest sens să evităm luarea unor măsuri în plus care poate în această perioadă a anului ar crea dificultăţi suplimentare. Ne-am concentrat să vedem care ar fi modalităţile să îmbunătăţim gradul de conformitate şi în acest sens noi o să sporim efectivele din magazine care practic au relaţie directă cu consumatorii pentru a transmite acestora mesajele referitoare la evitarea aglomeraţiilor precum şi la fluidizarea la maximum posibil în contextul actual a traficului de consumatori. (…) Aşa cum sunt reglementate în acest moment, aceste măsuri, aceste restricţii ar trebui să fie suficiente pentru a putea să asigurăm şi fluidizarea şi respectarea regulilor sanitare. Pentru această perioadă obiectivul este de a încerca să asigurăm conformitatea măsurilor existente şi cu atât mai puţin de a lua măsuri suplimentare şi numai dacă acestea se vor impune şi punctual”, a declarat directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale.
Cât privește situaţia coşurilor de cumpărături, cel mai probabil acestea nu vor fi scoase din centrele comerciale. „Referitor la problematica coşurilor, nu este vorba de interzicerea acestora, acestea vor continua să fie folosite, cumva rămâne la aprecierea organizării interne a magazinelor modalitatea în care acestea vor contribui la îndeplinirea şi altor scopuri decât acela pentru care aceste coşuri există, de a-ţi face cumpărăturile. S-a menţionat la un moment dat că, într-un moment în care există mai multă lume în magazin, pot reuşi într-un mod mai strict să asigure acea respectare a distanţării între consumatori. Există şi magazine care au şi coşuri de mână, acestea vor continua să le folosească, până la urmă totul depinde de organizarea internă a magazinelor pentru că avem de-a face cu fluxuri care nu sunt constante de consumatori. O zonă unde trebuie să acţionăm mai mult este aceea între rafturi pentru că în zona caselor de marcat sunt numeroase atenţionări referitoare la respectarea regulilor sanitare”, a explicat George Bădescu.