O echipă a Universității Tehnice din Cluj-Napoca a realizat macheta unui vehicul electric, care ar urma să se numească ”Go4two” și să coste circa 5.000 euro. Inițiatorii proiectului speră să fabrice această mașină în uzinele Dacia din Pitești. ”Am lansat în premieră mondială macheta primei mașini electrice low-cost, produsă și concepută în România și care a fost complet dezvoltată aici. Tot aici, în țară, vrem să o producem. Macheta este din fibră de carbon și cântărește 150 de kilograme, am încercat să fie cât mai ușoară. Mașina va avea trei roți și va fi propulsată de un motor electric, iar încărcarea se face cu baterii litiu-ion. Vom avea două versiuni ale mașinii: prima care va avea o viteză maximă de 45 de km/h și să fie folosită doar în oraș și cealaltă care va atinge 80 de km/h”, a declarat Ștefan Breban, de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), membru al echipei care a dezvoltat proiectul mașinii. Potrivit acestuia, încărcarea bateriei va dura între 15 minute și 3 ore.
”Vehiculul este gândit astfel încât să asigure deplasarea din punctul A în punctul B. Costul unei astfel de mașini este de circa 5.000 de euro. Chiar dacă este o mașină ieftină, ne-am gândit și la măsurile de siguranță. Sperăm să avem prototipul 1 al mașinii funcțional până la sfârșitul anului”, a spus Ștefan Breban.
Inițiativa a primit și aprecieri din partea străinilor. ”Este o mașină pentru 2 persoane care va putea fi parcată și perpendicular, va avea o autonomie de 100 de kilometri, iar cu o baterie suplimentară autonomia va crește la 200 de kilometri. Vom construi, la început, 10 prototipuri pentru omologare și credem că în primăvara anului viitor vom putea începe producția de serie la Pitești, la fabrica Dacia, care are tehnologia necesară de producție. Mașina se numește Go4two și sperăm să primim primele comenzi din Cluj-Napoca”, a spus Henri Jonckheere, directorul belgian al unei firme de IT din Cluj-Napoca, care colaborează la acest proiect. Operațiunea a început în urmă cu 3 ani iar autoritățile promit să sprijine mașinile electrice prin diverse măsuri. ”Avem în vedere ca benzile dedicate transportului în comun să poată fi folosite și de mașinile electrice pentru a încuraja transportul ecologic în oraș. De asemenea, vom crea stații de alimentare cu prize pentru încărcarea bateriilor acestor mașini”, a afirmat primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc.
În acest moment, pe piață există un vehicul electric low cost pentru transport persoane, dar nu „mașină”, ci încadrat legal la „cvadriciclu” – Renault Twizy, care pornește de la 6.780 de euro cu TVA, fără baterie.
Românii pregătesc propria mașină electrică
- Advertisment -