Cea mai mare platformă de anunţuri la nivel naţional, OLX, a transmis un comunicat de presă prin care avertizează utilizatorii cu privire la tentativele de fraudă online. Compania susține că, până acum, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% rămân neraportate. Cele mai recente date colectate intern de OLX arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă şi grădină (14%), mama şi copilul (10%), sport (7%) şi 6% (piese auto). Cât priveşte distribuţia în funcţie de localizare, majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din Bucureşti (25%).
Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni şi prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice („vishing”), atacatorul pretizând că este interestat de achiziţionarea produsului. Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încearca să obţină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fişier care conţine malware. Pentru a veni în ajutorul consumatorilor, OLX a implementat o funcţie prin care aceştia au posibilitatea să verifice în timp real un link şi să evite un posibil furt de date pe: https://siguranta.olx.ro/. (sursa: OLX România)