Atacatorii se folosesc de numele și imaginea unor branduri cu reputație – eMAG, OMV Petrom, CEC Bank, Focus Sat România, SHEIN, scopul principal fiind de a păcăli utilizatorii să ofere date sensibile (personale, de autentificare sau chiar financiare), sub diferite pretexte. Pentru a genera emoție și a face astfel potențiala victimă să fie mai puțin vigilentă unde își introduce datele online, infractorii cibernetici își maschează atacurile sub forma unor concursuri, ori a unor notificări referitoare la necesitatea de a face o actualizare a datelor, pentru a preveni suspendarea serviciului.
–Analizați cu atenție informațiile culese din mediul online
–Verificați mereu sursa informației, a mesajului primit, precum și adresa site-urilor pe care le vizitați, înainte de a acționa
– Dacă o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată, atunci cel mai probabil este o capcană. Verificați existența promoțiilor și ofertelor întâlnite online pe canale oficiale de comunicare ale companiei în numele căruia sunt lansate
–Evitați accesarea link-urilor din mesajele nesolicitate, fără a le verifica cu o soluție de securitate
–Atenție la apelurile sau mesajele care vă îndeamnă să faceți anumite acțiuni online precum furnizarea de date, abonarea la anumite servicii sau deschiderea unor conturi noi.
Pentru a antrena utilizatorii din România să evite cele mai întâlnite amenințări de pe net, DNSC, Poliția Română și ARB, alături de parteneri din sectorul privat, au lansat site-ul www.sigurantaonline.ro, un instrument util pentru îmbunătățirea frecventă a reflexelor de securitate în online. (Directoratul Național de Securitate Cibernetică)