Învățământul este îngropat în birocrație, norme și reglementări fără logică, risipă de bani publici, blocaj instituțional și altele asemenea, ca toate sectoarele societății românești post-decembriste. Parlamentari, miniștri, politicieni de toate rangurile, șefi de instituții etc vorbesc zi de zi, cu o mină afectată, de modernizarea și dezvoltarea sistemului de educație. Toate la televizor sau pe hârtie. Pentru că în practică, în realitatea nefardată, învățământul românesc e anchilozat și scârțâie din toate încheieturile. Metodologia bate logica iar procedura e costisitoare dar are balta pește (adică bugetul național).
”Mâine (n.r. – azi) se vor afișa rezultatele de la sesiunea de toamnă a bacalaureatului, deci astăzi este despre „metodologii” și „proceduri”:
În fiecare școală în care sunt candidați se organizează examenul de competențe … digitale, de comunicare în limba română și într-o limbă de circulație internațională, indiferent dacă este UN SINGUR candidat (cazul CN Unirea) și acela din promoția 1990. Comisia are în componența minimală un președinte, o persoană de contact, un membru, 4 profesori asistenți și 6 profesori evaluatori, o persoană responsabilă cu supravegherea video și cel puțin 4 încăperi dotate cu camere de înregistrare, adică sala în care se multiplică subiectele, sala în care se primesc lucrările, sala de bagaje și sala de examen.
Făcând mențiunea că, pentru a putea lua bac-ul, singura condiție este să te prezinți (nu contează nicăieri rezultatele), sunt bucuros să vă anunț că la CN Unirea lucrurile s-au desfășurat întocmai ca în proceduri (adică s-au primit parole, s-a întrunit comisia, s-au multiplicat subiecte, s-au dat declarații că nu avem rude în examen, toate acestea ÎN FIECARE ZI de examen).
Există, însă, o încălcare a metodologiei și îmi fac aici „mea culpa”: n-au rămas în sală ultimii trei candidați (așa cum ar fi trebuit!), pentru că nu ne-am gândit să facem rost de încă doi candidați să-l însoțească pe celălalt…
Asta a fost, pe scurt, povestea unui examen FĂRĂ EGAL, pentru că unicul candidat a fost ABSENT!”, a scris pe pagina sa de Facebook, cu evidentă ironie, profesorul Cornel Noană, directorul Colegiului Național Unirea din Focșani.
În fiecare școală în care sunt candidați se organizează examenul de competențe … digitale, de comunicare în limba română și într-o limbă de circulație internațională, indiferent dacă este UN SINGUR candidat (cazul CN Unirea) și acela din promoția 1990. Comisia are în componența minimală un președinte, o persoană de contact, un membru, 4 profesori asistenți și 6 profesori evaluatori, o persoană responsabilă cu supravegherea video și cel puțin 4 încăperi dotate cu camere de înregistrare, adică sala în care se multiplică subiectele, sala în care se primesc lucrările, sala de bagaje și sala de examen.
Făcând mențiunea că, pentru a putea lua bac-ul, singura condiție este să te prezinți (nu contează nicăieri rezultatele), sunt bucuros să vă anunț că la CN Unirea lucrurile s-au desfășurat întocmai ca în proceduri (adică s-au primit parole, s-a întrunit comisia, s-au multiplicat subiecte, s-au dat declarații că nu avem rude în examen, toate acestea ÎN FIECARE ZI de examen).
Există, însă, o încălcare a metodologiei și îmi fac aici „mea culpa”: n-au rămas în sală ultimii trei candidați (așa cum ar fi trebuit!), pentru că nu ne-am gândit să facem rost de încă doi candidați să-l însoțească pe celălalt…
Asta a fost, pe scurt, povestea unui examen FĂRĂ EGAL, pentru că unicul candidat a fost ABSENT!”, a scris pe pagina sa de Facebook, cu evidentă ironie, profesorul Cornel Noană, directorul Colegiului Național Unirea din Focșani.