Directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), Cristian Pelivan, a declarat că sectorul de e-commerce ar putea ajunge la o cifră de afaceri totală de 7 miliarde de euro în 2022, iar procentul reprezentat de comerțul electronic în total comerț este de 14%. Declarația a fost făcută în cadrul evenimentului E-Innovation: Alternative Methods to Grow in E-Commerce powered by PayPo. Conform estimărilor și datelor prezentate în cadrul aceluiași eveniment de Google, vânzările din retailul românesc sunt per total, în continuare, în creștere, dar această creștere a fost încetinită odată cu creșterea inflației și odată cu ridicarea restricțiilor pentru sezonul de vară. Există o creștere de 4% a vânzărilor online de la un an la altul, dar aceasta este mai mică decât creșterile obișnuite din ultimii ani, potrivit un articol publicat de economica.ro.
La rândul său, Valentin Deleanu, senior agency account strategist Google România, spune că așteptările pentru sezonul de Black Friday și sărbători sunt per total de creștere temperată, tendință care arată maturizarea pieței de comerț online din România. Potrivit căutărilor de pe Google, românii au fost interesați de campania de Black Friday, dar s-a observat și o creștere concomitentă a numărului de căutări legate de alte evenimente de shopping cum ar fi Paștele, Crăciunul și Back To School. Tot conform datelor prezentate de Google pentru 2021, cumpărătorii online din România au început să planifice din timp cumpărăturile de Black Friday, iar deciziile spontane de achiziție din acest sezon au început să dispară. 67% dintre cumpărătorii online din România au început pregătirile de Black Friday cu mai mult de 7 zile înainte de începerea campaniei în anul 2021 și această tendință ne așteptăm să fie prezentă și în acest an. De asemenea, peste 90% dintre achizițiile făcute de cumpărătorii online în acest sezon au fost produse de necesitate sau produse ce trebuiau înlocuite. (sursa: economedia.ro)