Peste două zile vom avea Monitorul Prețurilor. Este o platformă online, realizată de Consiliul Concurenței, unde vor putea fi aflate preţurile produselor de bază comercializate de cei mai mari retaileri din industria alimentară. În proiect au intrat toţi marii comercianţi alimentari cu excepţia discounterului german Lidl care are preţurile la zi pe propriul site. ”Această platformă online va reprezenta un instrument de monitorizare a preţurilor, prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune”, susține Bogdan Chirițoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurenţă în acest caz este reticenţa marilor lanţuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanţii acestora au sustinut de mai multe ori că Monitorul Preţurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi. În prezent, marii retailerii deţin aproximativ 60% din piaţa de comerţ din România. Site-ul va compara financiar diverse coşuri-ţintă de consum din marile oraşe ale ţării, pe lanţuri de magazine, pentru ca cetăţeanul să fie informat în efectuarea deciziei de cumpărare. Efectul unui astfel de proiect ar putea fi scăderea prețurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine. În Grecia, a avut ca rezultat, după trei luni de la implementare, o scădere a prețurilor cu 7%.