În data de 15 octombrie se va încheia proiectul de si pentru tineret „Tandem Learning”, proiect cuprins în Calendarul de activităţi al Centrului de Tineret Focşani aprobat de Ministerul Tineretului şi Sportului pentru anul 2020. Activităţile principale, 8 workshop-uri pentru dezvoltare abilităților lingvistice de comunicare în limba engleză și germană s-au desfășurat în perioada 31 august-27 septembrie 2020, la acestea participând 25 de tineri, organizați în patru grupe în funcție de vârstă, orar școlar, tineri cu nevoi speciale. Formatorul în cadrul acestor activități a fost doamna Anamaria Cătănoiu, ale cărui atribuții au inclus pe lângă activitatea didactică propriu-zisă de susținere a workshop-urilor și atribuții de facilitator, mediator lingvistic, coordonator pentru echipa sa de voluntari străini, organizarea și gestionarea programului de activități și stabilirea tematicilor pentru activități, gestionarea grupelor de participanți via Whatsapp, monitorizarea și evaluarea desfășurării activităților și rezultatelor acestora.
Tinerii participanți în proiect au avut oportunitatea de a participa la o serie de workshop-uri pe diverse teme de interes, dinamice, interactive, cu substrat psihologic și social, și de relaționare online și direct cu voluntari străini din 5 țări, participanți în proiectele Asociației „Voluntariat pentru Viață” din Mărășești: Qui Minh Nguyen-voluntar din Rusia, Jeremy Lorin-voluntar din Franta, Benmechiche Abdelkrim-voluntar Algeria, Sophie Zillner-voluntar din Austria si Edda Marein Brinkmann-voluntar din Germania. Participarea lor a fost activă și entuziasmul pe măsură, accentul fiind tot timpul pe încurajarea exprimării în limbă străină indiferent de cunoștințe sau fluență în exprimare. Temele abordate online au avut conținut psihologic, cultural, educativ-didactic, practic, socio-juridic. Tinerii au învățat tehnici de critical thinking (gândire critică), auto-cunoștere și auto-analiză și termeni din zona psihologică de tipul growth/fixed mindset (mod de gândire), neuroplasticity (neuroplasticitate), neuron pathway (cale neuronală), hippocampus (hipocamp), praising (importanța de a fi laudat). În domeniul socio-juridic au învățat despre human rights (drepturile omului) și discrimination (discriminare). Pe partea culturală au discutat despre cultura alegriană, gap year (an liber), voluntariat. Activitățile didactice au inclus predarea limbii germane pe teme de interes prin intermediul limbii engleze, prin jocuri și alte modalități interactive și amuzante.
Pentru tinerii cu nevoi speciale, activitățile au avut rol practic și psihologic, alături de tineri aflandu-se in permanenta coordonatorul de la Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna” Focșani, doamna Lenuș Iancu. Acești participanți au învățat prin jocuri, scheme logice și materiale vizuale cum să inițieze o conversație, cum să se pregătească pentru o excursie, cum să se despartă de alți oameni, cum să se pregătească pentru școală, etc., iar în timpul excursiei au fost incluși alături de ceilalți participanți în activitățile care s-au desfășurat face to face outdoor, reușind chiar să învețe câteva cuvinte în limba engleză și să înțeleagă propoziții simple în engleză.
Activitățile fizice (excursia de o zi la Cheile Tișiței și întâlnirea din parcul principal din Focșani) s-au bazat pe activități de TEAM Building și drumeții care să stimuleze învățarea prin joacă și interacțiuni și totodată să crească coeziunea grupului și spiritul de echipă. Aceste activități au fost cele mai apreciate iar feedback-ul pozitiv a arătat o cerere de mai multe astfel de activități. Tinerii au recunoscut o dezinhibiție, o creștere a încrederii în forțele proprii, a stimei de sine și a curajului de a se exprima în limba engleză și germană.
La proiect au participat și tineri de la CN „Al.I.Cuza” Focșani, Colegiul Național „Emil Botta” din Adjud, CN „Unirea” Focșani, Colegiul Economic „M. Kogălniceanu” Focșani, CN Pedagogic „Spiru Haret” Focșani și de la Școala „Ștefan cel Mare” Focșani. Mulțumim formatorului Anamaria Cătănoiu care zilnic, de dimineață până seara târziu, a ținut legătura permanent cu organizatorul și cu colaboratorii din proiect. Totodată, mulțumim partenerilor din acest proiect: Colegiul Național „Emil Botta” din Adjud, Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă „Elena Doamna” Focșani și Asociația „Voluntariat pentru Viață” din Mărășești, coordonatorilor, voluntarilor și nu în ultimul rând, participanților implicați în proiectul de tineret „Tandem Learning”. (DJST Vrancea)